نقاب
نويسندگان
لینک دوستان





ورزش در هواي گرم

ممکن است در حين نجام يک بازي بسکتبال پرهيجان يا يک بازي آرام و دوستانه گلف در فصل گرما متوجه افزايش دماي محيط نشويد اما بدن شما به طور حتم اين تغييرات را حس خواهد کرد در اين نوشتار توضيحاتي هرچند مختصر در اين زمينه مخطرح شده است.

هواي گرم چگونه بدن را تحت تاثير قرار مي دهد

در شرايط طبيعي پوست رگ هاي خوني و ميزان تعرق فعالين خود را گرماي تنظيم مي کنند اما همين فعاليت وقتي به مدت طولاني در گرماي زياد و رطوبت بالا قرار گيريم مختل شده و نتيجه اين اختلال بروز مشکلاتي مانند گرفتگي عضلات گرما زدگي و آفتاب سوختگي است. گرماي هوا و فعاليت بدني هر دو منجر به افزايش دماي بدن خواهند شد. به همين دليل براي برطرف کردن گرما جريان خون در پوست بيشتر شده و در نتيجه ماهيچه ها خون کافي دريافت نخواهند کرد که همين امر موجب افزايش ضربان قلب مي شود. به همين دليل ورزش در هواي گرم فشار زيادي به ريه ها و قلب وارد مي کند چناچه رطوبت هوا نيز زياد باشد به دليل عدم تبخير مناسب عرق از روي پوست بدن شما با فشار بيشتري مواجه خواهيد شد.

چگونه از بروز اين مشکلات پيشگيري کنيد

براي حفظ دماي طبيعي بدن و مقابله با گرما نکات زير را در نظر داشته باشيد آهسته و به تدريج همين طور که بدنتان با گرما سازگار مي شود مدت زمان و شدت ورزش را افزايش دهيد البته دقت کنيد که اگر بيماري خاصي داريد يا داروي خاصي استفاده مي کنيد از پزشک خود مشورت بگيريد مايعات کافي بنوشيد تواناي بدن براي عرق کردن و خنک شدن به ميزان مصرف مايعات بستگي دارد هنگام ورزش حتي اگر احساس تشنگي نداريد آب و مايعات زيادي بنوشيد. لباس مناسب انتخاب کنيد لباس هاي سبک و گشاد تبخير عرق را بهبود بخشيده و با ايجاد مکان عبور هواي بيشتري موجب خنک شدن بدن مي شود همچنين از پوشيدن لباس با رنگ هاي تيره خوداري کنيدزيرا با جذب گرما شرايط را بدتر مي کند استفاده از کلاهي با رنگ روشن نيز موفيد خواهد بود از آفتاب ظهر دوري کنيد ساعات نيمه روز بدترين زمان ورزش است پس بهتر است صبح يا هنگام غروب را براي ورزش انتخاب کنيد.

چه زماني ورزش را پايان دهيم

هنگام قرار گرفتن در شرايطي از علائم بيماري هاي مرتبط با گرما مانند ضعف، سردرد، سرگيجه، گرفتگي عضلات، حالت تهوع و استفراغ يا تپش سريع قلب آگاه باشيد هنگام بروز چنين شرايطي ورزش رامتوقف کرده و از محيط گرم خارج شويد آب کافي بنوشيد و پوست خود را مرطوب کرده و باد بزنيد اگر پي از يک ساعت حس بهتري پيدا نکرديد به پزشک مراجعه کنيد البته اگر مشکل شديدتر است مانند از حال رفتن تب يا گيجي سريع به اورژانس مراجعه کنيد درست است که فعاليت بدني مرتب و منظم براي خفظ سلامتي مهم و ضروري است اما اجازه ندهيد گرماي هوا سلامتي شما را به خطر بيندازد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 29 اسفند 1389برچسب:, ] [ 13:55 ] [ Farhad ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

یک روز رسد ، غمی به اندازه کوه... یک روز رسد ، نشاط اندازه دشت... افسانه زندگی چنین است... در سایه : کوه... باید از دشت گذشت... ضمن خوش آمد گويي به تمامي عزيزاني كه به اين وبلاگ مراجعه نموده اند؛ در مورد اين وبلاگ بيشتر سعي شده است که جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به این رشته ورزشی قرار گيرد تا از هر لحاظ مورد استفاده بازديدكنندگان محترم قرار بگيرد. در ضمن با توجه به اينكه به روز شدن اين وبلاگ سريع انجام مي پذيرد؛ از شما خواهش مي كنيم از آرشيو نيز ديدن فرماييد. نكته ي پاياني اينكه با توجه به اينكه بيشتر مقالات علمي و مطالب ديگر ،نوشته ي مدير وبلاگ مي باشد، خواهشمند است در صورت استفاده از اين مطالب ضمن كسب اجازه از مدير وبلاگ ، منبع آن را ذكر كنيد. هم اکنون منتظر نظرات و مطالب جدید شما دوستان عزیز می باشیم...
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 93
بازدید کل : 72727
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2